Qatnashuvchilar yoshi
Middle 12-16 yosh
Qurilmalar
Ixtiyoriy
1. MUSOBAQA HAQIDA
1.1 Umumiy ma’lumot
- Robo Futbol musobaqasi ikki kishidan iborat jamoalar o‘rtasida o‘tkaziladi.
- Har bir jamoada ikki nafar robot ishtirok etadi.
- O‘yin maxsus futbol maydonida ikki bo‘lim shaklida o‘tkaziladi.
- Jamoalarning asosiy vazifasi adolatli va texnik jihatdan yaxshi muvofiqlashtirilgan o‘yin ko‘rsatish hamda raqib darvozasiga imkon qadar ko‘proq gol urish.
2. JAMOALAR VA ISHTIROKCHILAR
2.1 Jamoa tarkibi
- Har bir jamoa 2 nafar ishtirokchi va 2 ta robotdan iborat.
- O‘yin davomida ishtirokchilar robotlarni boshqarish moslamalarini bir-birlariga topshirishlari mumkin.
- Jamoalar ishtirok etayotgan paytda murabbiylar o‘yinga aralasha olmaydi.
2.2 Ishtirokchilar talablari
- Ishtirokchilar 12-16 yosh oralig‘ida bo‘lishi kerak.
- Har bir jamoada katta yoshdagi murabbiy bo‘lishi talab qilinadi.
3. ROBOTGA QO‘YILADIGAN TALABLAR
3.1 Robot o‘lchamlari
- Maksimal kenglik: 20 sm
- Maksimal uzunlik: 20 sm
- Maksimal balandlik: 20 sm
- Maksimal vazn: 1 kg
3.2 Robotning texnik xususiyatlari
- Robotlar mustaqil yig‘ilishi kerak (Lego platformasida ishlab chiqarilgan robotlar musobaqaga qo‘yilmaydi).
- Robot istalgan simsiz aloqa kanali orqali boshqarilishi mumkin.
- Boshqarish moslamasi har qanday qurilmadan iborat bo‘lishi mumkin, lekin o‘yin maydonidan tashqarida bo‘lishi shart.
- Robotlar dizayni bir jamoaga tegishli ekanligi aniq ko‘rinib turishi kerak.
- Robot maydonga va boshqa robotlarga zarar yetkazadigan o’tkir tig’li qismlar bilan jihozlanishi mumkin emas.
3.3 To‘p bilan munosabat
- Robot to‘pni ushlab olishi, ichiga joylashtirishi yoki to‘liq qamrab olishi taqiqlanadi.
- Robot to‘pni dribling qilish uchun zarba mexanizmi ishlatishi mumkin.
- Robot tanasining to‘pga tegishli qismi 50% dan kam bo‘lishi kerak.
4. MAYDON VA TO‘P
4.1 Maydon tavsifi
- Barcha o‘yinlar stol ustidagi ikkita darvozali futbol maydonida o‘tkaziladi.
- Maydon va darvozalar o‘lchami tashkilotchilarning texnik imkoniyatlariga qarab o‘zgarishi mumkin.
4.2 To‘p
- To‘p musobaqa tashkilotchilari tomonidan taqdim etiladi va barcha jamoalar uchun bir xil bo‘ladi.
5. UCHRASHUV TARTIBI
5.1 O‘yin tuzilishi
- Har bir o‘yin 2 daqiqalik 2 bo‘limdan iborat.
- Taymlarning aniq davomiyligi va tanaffus ishtirokchi jamoalar soniga qarab belgilanadi.
- Bo‘limlar oralig‘ida 1 daqiqa tanaffus beriladi.
5.2 O‘yin boshlanishi
- O‘yin boshlanishidan oldin barcha robotlar tortiladi, o‘lchanadi va karantin hududiga joylashtiriladi.
- Robotlar yoqilib, boshqaruv moslamalariga ulanib, tayyor holatga keltirilishi shart.
- Hakamning belgisi bilan o‘yin boshlanadi.
5.3 Gol urish va o‘yin davomida yuzaga keladigan holatlar
- Gol urilgan deb hisoblanishi uchun to‘p to‘liq darvoza chizig‘idan o‘tishi kerak.
- Agar robot shikastlansa yoki ishlamay qolsa, hakam qaroriga ko‘ra o‘yindan chiqarilishi yoki ta’mirlanish uchun vaqt berilishi mumkin.
- Agar robotlar o‘z jamoa a’zolari harakati natijasida ag‘darilsa, jamoa o‘z hisobidan robotni o‘yinga qaytarishi mumkin.
- Agar robot raqib bilan aloqa natijasida ag‘darilsa, hakam robotni o‘yin vaqtini to‘xtatmasdan qaytaradi.
5.4 Qayta ishga tushirish
- To‘p tiqilib qolgan yoki 10 soniyadan ortiq harakatlanmagan bo‘lsa, hakam qayta ishga tushirish e’lon qiladi.
- Barcha robotlar maydon yarmiga joylashtiriladi va to‘p maydon markaziga qo‘yiladi.
5.5 Ikki tomonlama himoya
- Agar himoyachi jamoaning ikkala roboti ham jarima maydonchasi ichida bo‘lsa va hujumga to‘sqinlik qilsa, hakam penalti belgilashi mumkin.
5.6 O‘yinni tugatish va qo‘shimcha vaqt
- Eng ko‘p gol urgan jamoa g‘olib hisoblanadi.
- Agar o‘yin oxirida hisob teng bo‘lsa, 2 daqiqalik qo‘shimcha vaqt beriladi (oltin gol qoidasi amal qiladi).
- Agar gol kiritilmasa, penaltilar tepiladi.
6. XULQ-ATVOR QOIDALARI
6.1 Ishtirokchilarning javobgarligi
- O‘yin davomida robotlar faqat jamoa a’zolari nazorati ostida bo‘lishi kerak.
- Jamolar maydonga chaqirilganda 3 marta guruhlar raqami e’lon qilinadi, 2 daqiqa mobaynida guruhlar robotlari va ishtirokchilari maydonga kelishmasa avtomatik tarzda o’yindan chiqariladi.
- O‘yinda murabbiylar, ota-onalar yoki tashqi shaxslar ishtirok etishi qat’iyan taqiqlanadi.
- O‘yin vaqtida robot bilan biror nosozlik yuzaga kelsa hakam robotni maydondan chiqarib bermaguncha ishtirokchilar robotga qo’l bilan teginishlari mumkin emas. Agar qo’l bilan teginilsa jarima belgilanadi. Jarimalar soni 3 ta bo’lganda penalti belgilanadi.
6.2 Hakam qarorlari
- Hakamlarning qarorlari yakuniy hisoblanadi.
- Istalgan jamoa faqat o‘yin tugaganidan keyin darhol hakamga yozma shikoyat berishi mumkin.