RoboSumo

RoboSumo

Qatnashuvchilar yoshi
Middle 12-16 yosh
Qurilmalar
Ixtiyoriy
1. MUSOBAQA SHARTLARI

1.1 Umumiy holat

  • Musobaqa ikkita robot o‘rtasida bo‘lib o‘tadi. Maqsad – raqib robotini ringdan chiqarish yoki harakatsiz holga keltirish.
  • Ring dumaloq platformadan iborat bo‘lib, uning yuzi oq rangda, perimetri bo‘ylab qora chegara chizig‘i joylashgan.
  • Duel uch raunddan iborat bo‘lib, ikkita g‘alabaga erishgan robot jamoasi umumiy g‘olib hisoblanadi.

1.2 Raund boshlanishi

  • Hakamning buyrug‘iga binoan har ikkala jamoa o‘z robotlarini qo‘lda yoqadi yoki ishga tushiradi.
  • Robotlar 5 soniya davomida harakatsiz turishi kerak, shundan so‘ng duel boshlanadi.
  • Duel davomida robotlarni qo‘lda boshqarish yoki aralashish taqiqlanadi.

1.3 G‘alaba shartlari

  • Robot butunlay oq halqadan chiqib ketgan bo‘lsa, yutqizgan hisoblanadi.
  • Agar raqib robot harakatsiz qolsa yoki ishlamay qolsa, g‘alaba e’lon qilinadi.
  • Agar uch raund natijasiz yakunlansa, hakamlar robotlarning faoliyati va jang taktikasiga qarab g‘olibni aniqlaydi.

1.4 Jamoa tarkibi

  • Har bir jamoa faqat bitta ishtirokchidan iborat bo‘lishi mumkin.
  • Ishtirokchi robotini tayyorlash va taqdim etish bilan shug‘ullanishi kerak.

2. RING PARAMETRLARI

2.1 Ring o‘lchamlari

  • Diametri: 1000 mm.
  • Chegara chizig‘i: 50 mm kenglikda qora rangda.
  • Markaziy chiziq: Ikkita parallel chiziq bo‘lib, ular orasidagi masofa 300 mm.


3. ROBOTGA QO‘YILADIGAN TALABLAR

3.1 Robotlarning umumiy xususiyatlari

  • Avtonom bo‘lishi kerak, har qanday tashqi boshqaruv moslamalari taqiqlanadi.
  • Maksimal o‘lchamlar: Uzunlik, kenglik va balandlik 20 sm dan oshmasligi kerak.
  • Og‘irligi: 1 kg dan oshmasligi kerak.
  • Robot maydonni qiruvchi va qo’lni kesuvchi o’tkir tig’li jismlar bilan jihozlanmagan bo’lishi kerak
  • Robot balon va korpus qismiga yopishqoq (ya’ni maydonga yopishib olishni ta’minlaydigan) buyumlar ishlatish mumkin emas.

3.2 Funktsional cheklovlar

  • Robot faqat ishga tushirish tugmasi orqali yoqilishi kerak.
  • Ishga tushirgandan so‘ng 5 soniya harakatsiz turishi shart.
  • Faol harakat – har qanday harakat yoki burilish hisoblanadi.
  • Jang davomida robotni tashqi kuch ta’sirida boshqarish yoki sozlash taqiqlanadi.
  • Raqib datchiklarini chalg’ituvchi elementlar bo’lmasligi kerak. (Yon tomonga ochiladigan qanotlar, datchik signallarini sindiruvchi metal uskunalar, metal qorishmalari va boshqalar)

3.3 Identifikatsiya talablari

  • Robot har bir jamoaga berilgan raqamli yorliq bilan belgilanishi kerak.

4. DUEL VA RAUND QOIDALARI

4.1 Raund davomiyligi

  • Har bir raund maksimal 60 soniya davom etadi.
  • Hakam qaroriga ko‘ra, texnik muammolar bo‘lsa, raund vaqtini uzaytirish mumkin.

4.2 Duel natijasi

  • Agar robot raqibini ringdan chiqarib yuborsa, raund g‘olibligi hisobga olinadi.
  • Agar robot ishlamay qolsa yoki harakatsiz bo‘lsa, uning raqibi g‘olib hisoblanadi.
  • Agar uch raund natijasiz tugasa, hakamlar robotlarning faolligiga qarab g‘olibni aniqlaydi.

4.3 G‘olibni aniqlash

  • Ikki raundda g‘alaba qozongan jamoa duel g‘olibi bo‘ladi.
  • Agar barcha raundlarda durang natija qayd etilsa, qo‘shimcha raund tayinlanadi.
  • Agar qo‘shimcha raund ham durang tugasa, hakam jamoalarning umumiy faoliyatiga qarab g‘olibni belgilaydi.

4.4 Jamoaning chiqib ketishi

  • Agar jamoa duel yakunlanishidan oldin ringni tark etsa, yutqizgan hisoblanadi.

4.5 Robotlarning joylashuvi

  • 1-raund: Robotlar qarama-qarshi joylashtiriladi.
  • 2-raund: Robotlar yonma-yon joylashtiriladi.
  • 3-raund (agar kerak bo‘lsa): Robotlar teskari joylashtiriladi.


5. RAUNDNI BOSHLASH VA TO‘XTATISH

5.1 Robotlarni joylashtirish

  • Duel boshlanishidan oldin robotlar ringning belgilangan start zonalariga joylashtiriladi.
  • Start joylari maxsus markaziy chiziq orqali belgilanadi.

5.2 Jang boshlanishi

  • Hakam signal bergandan so‘ng, ishtirokchilar robotlarni yoqadi.
  • 5 soniyalik kutish tugaganidan keyin robotlar harakatni boshlaydi.
Musobaqa maydoni